Friday, September 12, 2014

Hidup dewasa

Dulu, aku selalu risau dengan umur yang semakin meningkat tua tapi belum juga kahwin-kahwin sedangkan ramai kawan-kawan yang dah bekerja dan kahwin. Tapi bila difikirkan, bukan itu sebenarnya yang aku mahukan. Apa yang aku inginkan ialah aku tak nak jadi orang dewasa begitu juga debgan orang lain. Aku tak nak membesar jadi tua. 



Childish kan. Sebabnya aku tak nak kehilangan kawan-kawan aku yang rapat dengan aku sama study. Masa jadi student, memang best sangat-sangat. Boleh enjoy dengan hidup yang masih single. Tapi semua tu cuma sementara sebab masing-masing akan pulang ke tempat asal dengan membawa komitmen serta cita-cita diorang.

Makin hari hidup makin sunyi, agaknya tiba masanya juga terpaksa jadi dewasa. Hati ni sebenarnya memang tak puas nak enjoy. 

No comments: