Tuesday, January 6, 2015

Pasir Pandan Lundu


Sebelum cuti study week bulan december hari tu, aku dan boyfriend sempat merayau-rayau berjalan-jalan ke pantai Lundu untuk mengurangkan tekanan semasa belajar dan bekerja. Si Carlson Nejea ni stress sebab Petronas macam tipu dia sebab cakap start kerja bulan November yang lalu then diorang tangguh sampai bulan January tapi bila call lagi, diorang cakap diorang akan follow up lagi dengan si Carlson ni sampailah sekarang belum ada berita, kononnya orang yang disangka akan pencen tak reti-reti nak pencen. Bagi aku bagus juga sebab tak nak si Carlson ni kena transfer awal ke Bintulu memandangkan ekonomi tak mengizinkan disebabkan kos sara hidup di Bintulu sangatlah mahal macam nak bunuh orang.


Apa penjual di Bintulu ni ingat semua orang yang kerja di Bintulu ni kerja offshore agaknya, bukan main cekik darah halang orang dari mendapat rezeki. Semoga mereka akan kena lebih teruk lagi dari orang-orang yang mereka aniaya.

Berlatar belakangkan sungai on the way ke Lundu dan kena naik ferry 

Okay, aku dah melalut pula kan. Back to the topic, seriously Sarawak memang sangat cantik terutama bila melibatkan alam semula jadi. Part paling best, bila berjalan ke Pantai Pasir Pandan Lundu dalam keadaan cuaca panas terik. Serously, air pantai sangat kebiruan. Cuma dalam gambar ni, air pantai agak keruh sebab waktu selepas hujan. Waktu tu memang ombak sangat mengganas.


Tapi, lepak tu lepak juga dan tak lama lepas tu, kami pun balik sebab tak nak balik malam-malam..



1 comment:

Rose Azadir said...

Salam kenal, saya blogwalking kt sini, jemput singgah ke blog saya, http://ibu2ahmad.blogspot.com. Saya follow sini n kalau sudi follow la saya balik yer...tq :)