Monday, December 7, 2015

Manusia hipokrit


Lama dah tak menjenguk ke mari yer. Asal datang mesti bawa topik personal kan? Namapun dah blog personal. Topik kali ni pasal hipokrit.


Aku pun dah naik geli jumpa orang macam ni. Depan-depan baik tapi belakang, dengki, benci semua ada. 

Tidak. Aku tak cakap pasal kawan aku. Kawan aku semua baik-baik. Tapi apa boleh buat, mak borek anak pun rintik. Mintalah keluarga aku dijauhkan begitu. Tak apalah biar orang tengok kita macam kita ni jahat sangat. 

Daripada rajin sembah sembahyang, hadir upacara agama, menyanyi dan sebagainya memuji Tuhan tapi hati masih penuh kebencian. "God" nak bless pun fikir dua tiga kali. Hurm.

No comments: